پارادوکس انتخاب
دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸ ق.ظ
The Paradox of Choice: Do More Options Really Tank Conversions?
بسم الله الرحمن الرحیم
انتخاب بیشتر یعنی آزادی بیشتر؛ واقعا؟
سال 2000 پژوهشی انجام شد که نشان داد علی رغم جذابیت گزینه های متعدد، این پیشنهاد های به ظاهر جذاب نه تنها منجر به خرید بیشتر نمی شوند بلکه افراد 27% کم تر از زمانی که با 2 انتخاب مواجه بودند، خرید می کنند!
مستندات زیادی هم وجود دارد که نشان می دهدما وقتی با چند انتخاب مواجهیم بعد از خرید کردن هم حال چندان خوشی نداریم!
پیشنهاد می کنم مقاله ی کوتاه و جذاب Peep Laja را بخوانید
اللهم سلم و تمم
- ۰۰/۰۷/۱۹